مدیریت هویت دیواری آتشین برای دسترسی فیزیکی در فرودگاه‌ها

بسیاری از فرودگاه‌ها به صورت طبیعی برای عموم باز هستند. فرودگاه‌ها هر روزه در مقایسه با مکان‌های دیگر با چالش‌های بیشتری همراه هستند و در این مکان‌ها حجم وسیعی از مسافران، کارکنان و پرسنل تحویل بار مسئول حمل و نقل به مقصدهای بزرگ هستند. در صورتی که بخواهیم به فیلتر کردن این حجم فراوان افراد در چندین نقطه ورودی بپردازیم، فراهم کردن دسترسی ایمن و مجاز به مکان‌های ایمن چالش بزرگ‌تری می‌شود. این حجم زیاد افراد را با احتمال به دست آوردن دسترسی به هواپیما، چمدان‌ها و یا نقاط دیگر با هم در نظر بگیرید. در نتیجه نگرانی‌های وسیع دیگری پیش می‌آیند.

این امر چیزی بیش از یک چالش کنترل دسترسی برای متخصصان امنیت فرودگاه‌ها ایجاد می‌کند – این یک مسئله مدیریت هویت واقعی است. بدون داشتن یک راهکار نوین برای یکپارچه‌سازی دسترسی فیزیکی با مدیریت هویت آنی، اگر نگوییم ردیابی کردن تمامی این افراد و ابزارها و نشان‌های کنترل دسترسی به طور کامل غیرممکن است، حداقل نوعی هدف امنیتی غیرواقعی است. از نگاه یک کارشناس امنیتی، آدم‌های بد خیلی ساده می‌توانند از نقاط ضعف موجود در روندهای دستی برای دسترسی به نقاط ایمن استفاده کنند. مثال کاملی در این زمینه رویداد درز امنیتی اخیر در یک فرودگاه بین‌المللی بسیار معروف است که در آن یکی از کارکنان خشمگین امکان دسترسی به فرودگاه را از دست داد و بعد از آن با استفاده از نشان‌های شناسایی قبلی برای دسترسی به مکان‌های ایمن سراسر فرودگاه استفاده کرد. خوشبختانه وی در نهایت دستگیر و مجازات شد – اما سؤال این جاست که چند نفر هستند که چنین عاقبتی را نداشته‌اند؟

در واقع سازمان امنیت حمل و نقل ایالات متحده بسیاری از جنبه‌های سیاست‌ها و عملیات شناسایی از قبیل نشان‌های مفقودی را در فرودگاه‌ها کنترل می‌کند. در صورتی که مواردی غیرعادی شناسایی شود، فرودگاه‌ها جریمه می‌شوند و ممکن است مجبور شوند تا نشان‌های کارکنان خود را تعویض نمایند. این امر میلیون‌ها دلار به هزینه‌های عملیاتی آنها می‌افزاید و باعث متوقف شدن خدمات می‌گردد. اما، راهکارهای مدیریت هویتی وجود دارند که می‌توان برای کاهش این خطرات از آنها استفاده کرد و مدیریت امنیتی فرودگاه‌ها با آن‌ها می‌توانند با قوانین مربوطه انطباق یابند.

فن‌آوری مدیریت دسترسی و هویت فیزیکی راهکاری است که آزمایش خود را پس داده و در جهت مدیریت هویت یکپارچه به مسئولین کمک می‌کند و سیستم‌های امنیت فیزیکی مجزا را با یکدیگر یکپارچه، روندها را خودکار و کنترل کردن کارکنان، فروشندگان و دیگر هویت‌ها در فرودگاه‌ها را ساده می‌سازد. مسئولین فرودگاه‌ها با نرم‌افزار مدیریت دسترسی و هویت فیزیکی می‌توانند صحت و درستی عمر کارکرد نشان‌‌ها را بررسی و مدیریت کنند، چرا که آنها با دسترسی فیزیکی از قبیل ثبت‌نام همگام در تمامی سیستم‌های حمل و نقل، ثبت یک هویت فیزیکی، مدرک دسترسی و مدیریت منطقه‌ای و همچنین دسترسی فیزیکی مبتنی بر وظیفه ارتباط دارند. این سیستم‌های نرم‌افزاری یکپارچه شده با متمرکز کردن تمامی اطلاعات هویتی در طول سیستم‌های مرتبط بهتر می‌توانند به چالش‌های دوگانه کنترل دسترسی و تأیید هویت دست یابند، در حالی که به صورت کامل با قوانین منطبق هستند.

وقتی این مفهوم را برای محیط‌های خطوط هوایی در نظر می‌گیریم، می‌بینیم که در این محیط‌ها هر روزه بایستی هویت‌هایی تأیید شود و حقوق دسترسی فیزیکی باید به صورت پویا کنترل و مدیریت گردند و در نتیجه مزایای امنیتی و ایمنی راهبردی سیستم‌های فوق کاملاً مشخص است. برای مثال، هنگامی که یکی از کارکنان همکاری‌اش با سازمان به اتمام می‌رسد، روند خاتمه دادن به وضعیت کاری او به صورت خودکار در محیط‌های مختلف جریان می‌یابد تا اطمینان حاصل شود که تمامی جنبه‌های هویتی وی به صورت همزمان در سیستم غیرفعال می‌شود و تمامی دارایی‌ها از قبیل کارت، کلید و غیره به صورت صحیح طی یک دوره زمانبندی شده باز می‌گردد.

نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت دسترسی و هویت فیزیکی به صورت مداوم با سیستم‌های مختلف سراسر فرودگاه یکپارچه می‌شوند و همچنین می‌توانند روندهای مؤثر و زمان‌بری از قبیل صدور نشان‌های شناسایی، مدیریت پایگاه‌ها داده‌ای مختلف، اضافه کردن کارکنان جدید به سیستم، پاسخ‌دادن به تغییر وظایف کاری و تعریف حقوق دسترسی در سراسر سیستم‌های کنترل دسترسی فیزیکی چندگانه را انجام دهند. در محیط‌های فرودگاهی، نرم‌افزارهای مدیریت دسترسی و هویت فیزیکی می‌توانند یکپارچه شوند و نیازهای مختلف مرتبط با قوانین را رفع نمایند.

در صورتی که نشان‌های شناسایی کنترل دسترسی نیازهایی داشته باشند(نیازهایی از قبیل تأیید هویت، بررسی‌های امنیتی، آموزشی و غیره)، نرم‌افزار یکپارچه موردنظر می‌تواند آنها را ردیابی و تأیید کند. با این سیستم‌ها کارآمدی نیز افزایش می‌یابد، با استفاده از اسکنرهای مخصوص، اسنادی از قبیل گذرنامه‌ها، گواهینامه‌های رانندگی و غیره را می‌توان ذخیره ساخت و اسناد PDFرا مدیریت و تاریخ انقضای آنها را به عنوان یکی از کارفرمایان یا سوابق هویتی پایش کرد. دیگر ذخیره‌سازی فایل‌های کاغذی نیازی نیست.

هر قدر پیچیدگی‌های یک سیستم بیشتر باشد، نظارت و فهم آن و از همه مهم‌تر پاسخ دادن به رویدادهای غیرعادی سخت‌تر می‌شود. راه‌های زیادی وجود دارد که یک راهکار نرم‌افزاری مدیریت دسترسی و هویت فیزیکی برای مدیریت هویت فرودگاه‌ها روند را ساده سازد و کارآمدی کلی را افزایش دهد و زمانی که به سطوح بالاتری از امنیت دست پیدا می‌کند، هزینه‌ها را کاهش دهد و همچنین با نیازهای قانونی انطباق یابد.

راهکارهای نرم‌افزاری مدیریت دسترسی و هویت فیزیکی می‌توانند کار راهکارهای کنونی اسکن زنده را تسهیل سازند و به صورت خودکار اطلاعات متقاضیان را برای خودکار کردن نتایج روند ارزیابی خطر امنیتی ثبت و نتایج و اعلان‌هایی از بررسی سوابق تاریخی مجرمانه را برای بازنگری ارائه نمایند. این سیستم همچنین می‌تواند حالت ارزیابی خطر کارگران فرودگاه را به صورت آنی پایش نماید و آن را به منظور فعال‌سازی یک نشان فرودگاهی الکترونیک به کار بگیرد.

با این نرم‌افزار، اپراتورها می‌تواننند برای تراکنش‌های کارفرمایان هزینه‌هایی را تعریف نمایند تا به صورت مستقیم اقدام به صدور صورتحساب یا فاکتورهای معمول هزینه‌هایی از قبیل برچسب‌گذاری، بررسی‌های پس‌زمینه، تخطی از قوانین، اموال مفقودی (از قبیل کلید، کارت و غیره) و موارد دیگر کنند. اتوماتیک کردن این روندها که به صورت دستی چندان به صرفه نیست، می‌تواند باعث کوتاه شدن زمان تراکنش‌ها گردد.

نرم‌افزار مدیریت دسترسی در ارتباط با نظارت بر رعایت می‌توانند به ارائه گزارش‌هایی به صورت مورد نیاز (شبانه، هفتگی، ماهیانه و یا درخواستی) در قالب مورد نیاز بخش‌ها و سازمان‌ها نماید. این سیستم همچنین می‌تواند قابلیت‌های بازرسی آنی را فراهم سازد و نیاز به بازرسی‌های دستی را حذف کند. مزیت دیگر این است که سیستم‌های در حال تغییر، روندها و مسائل راهنمایی را می‌توان به سادگی در محیط نرم‌افزار منطبق ساخت. در صورتی که تغییراتی در سیستم اعمال شود، سرمایه‌گذاری‌های قبلی در زمینه سیاست‌های تجاری و عملیات مختلف از بین نمی‌رود.

این نرم‌افزار می‌تواند جایگزین روندهای غیرخودکار و آفلاینی شود که قابل بسط و گسترش یافتن نیستند و امکان گردآوری خودکار اطلاعات را فراهم نمی‌سازند. همچنین دشواری‌های مختلف فرودگاه‌ها را رفع می‌سازد و مؤلفه‌های مورد نیاز هزینه کم، خدمات مشتریان و مطلوبیت و امنیت را با هم ترکیب می‌کند. این راهکارهای نرم‌افزاری می‌توانند روندهای عملیاتی فرودگاه‌ها را خودکار و تسهیل کنند.

استانداردسازی از پیچیدگی می‌کاهد. کاهش پیچیدگی باعث کنترل و اطلاعات بهتر و زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر می‌شود. با استفاده از این ابزارها می‌‌توان جریان کاری را تسهیل ساخت، روندها را خودکار و سیستم‌های مجزا را با هم یکپارچه کرد. ما می‌توانیم خطرات داخلی را با سیستم‌های دستی و روندها و سیستم‌های در معرض خطا کاهش دهیم و محیطی با ۱۰۰ مطلوبیت فراهم کنیم، کارآمدی عملیاتی را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

با استفاده از یک راهکار نرم‌افزاری مدیریت دسترسی و هویت فیزیکی می‌توان سیستم‌های نرم‌افزاری چندگانه را از طریق تنها یک پایگاه داده‌ای مبتنی بر شبکه مدیریت کرد و روشی کلی ارائه داشت که مطلوبیت و ارزیابی خطر را با هم ترکیب می‌سازد. مزایای موجود شامل مواردی از قبیل کارآمدی بیشتر، هزینه‌های کمتر و مدیریت پیش‌گستر مطلوبیت قانونی و همچنین فرودگاه‌هایی ایمن‌تر برای همه می‌گردد.

      

۱۳۹۵-۸-۲۷ ۱۹:۲۱:۵۵ +۰۳:۳۰